Zvýšenie kvalifikačného potenciálu výchovných poradcov stredných škôl s akcentom na rozvoj poradenstva o povolaniach a zamestnaniach

 

Info

Ciele

Moduly

Prihlásenie

Kontakt

Aktuality

Fotogaléria 

 

 


1. MODUL: Teoretické východiská poradenstva o povolaniach a zamestnaniach pre uplatnenie v praxi

V rámci 1. Modulu sa zrealizuje vzdelávanie počas 4 dní po 8-hodín s nasledujúcim obsahom a časovou dotáciou:

1.Téma: Uplatnenie psychológie v poradenstve o povolaniach a zamestnaniach

(Vybrané kapitoly zo všeobecnej psychológie, ontogenetickej psychológie, psychológie osobnosti, pedagogickej psychológie a psychológie práce). Cieľom je naučiť výchovných poradcov chápať svoje úlohy pri práci so žiakmi zo psychologického hľadiska.
8 vyučovacích hodín

2.Téma: Poradenská psychológia a poradenský proces
Cieľom je oboznámiť výchovných poradcov s typológiami osobnosti, ktoré sú využiteľné v oblasti kariérneho vývinu. Zorientovať ich v teórii základných ľudských potrieb, hodnôt, záujmov, postojov a motivácie. Poskytnúť prehľad o rôznych druhoch profesiogramov, ako aj o zásadách optimálnej prezentácie uchádzača o zamestnanie.

8 vyučovacích hodín

3.Téma: Etika v práci výchovného poradcu   
Cieľom je naučiť výchovných poradcov vnímať etické problémy poradenskej činnosti a tak im pomôcť získať ďalšie kompetencie, prostredníctvom ktorých by ich odborné pôsobenie získalo etický rozmer.

4 vyučovacie hodiny

4.Téma: Psychohygiena  
Cieľom je oboznámiť výchovných poradcov s odbornými poznatkami ako zvládať životné problémové situácie súvisiace s voľbou povolania, prípravou na povolanie, so začiatkom pracovnej kariéry a nezamestnanosťou, ktoré následne majú možnosť sprostredkovávať mladým ľuďom.

4 vyučovacie hodiny

5.Téma: Sociálno – právne aspekty nezamestnanosti
Oblasť služieb zamestnanosti – zákon č. 5 / 2004 Z. z. o službách zamestnanosti v znení neskorších predpisov – v tom:
- zhodnotenie trhu práce v Nitrianskom regióne;
- zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie /UoZ/;
- podmienky nároku na dávku v nezamestnanosti;
- možnosti zamestnania na území Slovenskej republiky a v zahraničí;
- možnosti a podmienky účasti na programoch aktívnych opatrení na trhu práce a na aktivačnej činnosti;
- sieť EURES.

4 vyučovacie hodiny

6.Téma: Aplikovaná štatistika 
Cieľom je naučiť tvorivo uplatňovať širokú škálu matematicko-štatistických metód pri vyhodnocovaní získaných údajov a následne z týchto údajov vyťažiť a aplikovať čo najviac vedomostí pre adekvátne rozhodnutia v praxi.

4 vyučovacie hodiny


  

PROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU.