1. MODUL: Teoretické východiská poradenstva o
povolaniach a zamestnaniach pre uplatnenie v praxi
V rámci 1. Modulu sa zrealizuje vzdelávanie počas 4 dní po 8-hodín s
nasledujúcim obsahom a časovou dotáciou:
1.Téma: Uplatnenie psychológie v poradenstve o povolaniach a
zamestnaniach
(Vybrané kapitoly zo všeobecnej psychológie,
ontogenetickej psychológie, psychológie osobnosti, pedagogickej
psychológie a psychológie práce). Cieľom je naučiť výchovných poradcov
chápať svoje úlohy pri práci so žiakmi zo psychologického hľadiska.
8 vyučovacích hodín
2.Téma: Poradenská psychológia a poradenský proces
Cieľom je oboznámiť výchovných poradcov s typológiami osobnosti, ktoré
sú využiteľné v oblasti kariérneho vývinu. Zorientovať ich v teórii
základných ľudských potrieb, hodnôt, záujmov, postojov a motivácie.
Poskytnúť prehľad o rôznych druhoch profesiogramov, ako aj o zásadách
optimálnej prezentácie uchádzača o zamestnanie.
8 vyučovacích hodín
3.Téma: Etika v práci výchovného poradcu
Cieľom je naučiť výchovných poradcov vnímať etické problémy poradenskej
činnosti a tak im pomôcť získať ďalšie kompetencie, prostredníctvom
ktorých by ich odborné pôsobenie získalo etický rozmer.
4
vyučovacie hodiny
4.Téma: Psychohygiena
Cieľom je oboznámiť výchovných poradcov s odbornými poznatkami ako
zvládať životné problémové situácie súvisiace s voľbou povolania,
prípravou na povolanie, so začiatkom pracovnej kariéry a
nezamestnanosťou, ktoré následne majú možnosť sprostredkovávať mladým
ľuďom.
4 vyučovacie hodiny
5.Téma: Sociálno – právne aspekty nezamestnanosti
Oblasť služieb zamestnanosti – zákon č. 5 / 2004 Z. z. o službách
zamestnanosti v znení neskorších predpisov – v tom:
- zhodnotenie trhu práce v Nitrianskom regióne;
- zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie /UoZ/;
- podmienky nároku na dávku v nezamestnanosti;
- možnosti zamestnania na území Slovenskej republiky a v zahraničí;
- možnosti a podmienky účasti na programoch aktívnych opatrení na trhu
práce a na aktivačnej činnosti;
- sieť EURES.
4 vyučovacie
hodiny
6.Téma: Aplikovaná štatistika
Cieľom je naučiť tvorivo uplatňovať širokú škálu matematicko-štatistických
metód pri vyhodnocovaní získaných údajov a následne z týchto údajov
vyťažiť a aplikovať čo najviac vedomostí pre adekvátne rozhodnutia v
praxi.
4 vyučovacie hodiny
|