-
Diagnostikovať odborný a osobnostný potenciál výchovných
poradcov stredných škôl z pohľadu možností a predpokladov rozvoja
vzdelávania výchovných poradcov v poradenstve o povolaniach
a zamestnaniach;
-
zvýšiť osobnostné kompetencie a spôsobilosť pri výkone
“pomáhajúcej profesie”;
-
posilniť komunikačné a sociálno-psychologické zručnosti
výchovných poradcov;
-
naučiť výchovných poradcov chápať svoje možnosti pri
optimalizácii kariérneho vývinu žiakov stredných škôl z psychologického
hľadiska;
-
upozorniť
výchovných poradcov na potrebu skúmať etické problémy poradenskej
činnosti a riadiť sa etickým kódexom;
-
oboznámiť
výchovných poradcov zo základnými štatistickými metódami, ich použití
a zrozumiteľnej interpretácii výsledkov získaných takýmto spôsobom;
-
oboznámiť výchovných poradcov o možnostiach zvládania
záťaže mladých ľudí v súvislosti s voľbou povolania a prípravou na
povolanie;
-
podpora rozvoja štruktúr kariérneho
poradenstva na stredných školách;
-
posilniť kooperáciu,
spolupatričnosť v regióne a vytvoriť príležitosť pre vzájomné sociálne
interakcie výchovných poradcov vplyvom spoločne stráveného času počas
vzdelávacích modulov;
-
overiť zvolený obsah a metodiku
vzdelávacích modulov s výchovnými poradcami z praxe, a tým skvalitniť
pripravovaný študijný program pre túto cieľovú skupinu;
-
efektívnejšou
činnosťou výchovných poradcov podporiť lepšiu adaptabilnosť
a uplatniteľnosť jednotlivcov na trhu práce a tým podporiť sociálno –
ekonomický rozvoj regiónu